Hotspots

5 augustus 2022 - Slea Head, Ierland

Het ontbijt, geheel verzorgd door JW, staat vanochtend al vroeg op me te wachten. Zonder eieren, mèt uitzicht op zee.

BD3DB270-EB4D-4A18-864A-1E22B17295FE

Voor Ieren is een ontbijt zonder eieren geen ontbijt. Bij voorkeur gebakken met spek. Als we zeggen dat we één gekookt ei willen, worden we meewarig aangekeken. ‘Maar het is uw vakantie’ , zei de laatste B&B eigenaar. Deze accommodatie met zelfverzorging is om die reden alleen al een uitkomst.

We hebben een korte wandeling op het programma staan van slechts 8 km naar de Blasket Islands. Dat is dè hotspot van deze mooie kustroute. Op veel ansichtkaarten van Ierland staan ze: een paar rotsige groene eilandjes dicht bij de kust.

5C9BF584-B10D-45D4-A847-278037422F20

Boven op de berg vinden we een fijne stek met uitzicht erop, daar zijn we vroeg en het is er lekker rustig.

B5DD7F7D-135B-4830-8A2F-32B133D2D6CA

Sowieso genieten we ook van deze wandeling, het is echt mooi hier!

445FBF6E-D3E7-4E75-8B8B-290A99E0DD76

Langs de kustweg is het druk. Auto’s, campers, touringcars, fietsers en wandelaars… Iedereen probeert op eigen wijze te genieten van deze plek. Voor locals een mogelijkheid om naast schapen houden extra inkomsten te verwerven.  Als je een waterkoker en tuinbank hebt, begin je een café. Een omgebouwde paardentrailer is ook goed. Heerlijke cappuccino met echte brownies overigens.

7387B2A5-C9B5-43AB-8B10-86F7C0C15FCF

We sluiten zoals gebruikelijk af in de plaatselijke pub. De meest westelijke pub van Europa, volgens de eigenaar. Ook weer een hotspot dus…met op het menu, minder unieke opties: pizza of burgers…

433B6C8B-AA30-4A38-BDA8-0D5B5F119381

1. Lien de Hek:
    6 augustus 2022
    Wat zullen jullie genieten en fijn dat het zulk mooi weer is. En dat Irse eten geeft zeker iets extra.s an jullie vakantie Jan Willem!
  2. Joke en Cor.:
    6 augustus 2022
    Slechts ACHT kilometer!
    Uit de drukte oog hebben voor MOOI-Ierland (èn z'n bewoners) is jullie kracht.
    Wij lezen (dank zij Janine) en kijken (dank zij de foto's) mee op ongeveer 1150 km. afstand over jullie schouders (weliswaar in/op een comfortabele stoel).
    Blijf samen genieten van deze aparte/bijzondere (loop)vakantie-ervaring