John Knox en armoede in Glasgow

21 juli 2019 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

6D11BD28-7C03-4E3E-AA70-58B6D24DB960

Vandaag gaat onze reis verder naar Glasgow, een uurtje met trein. We wandelen op deze zondag eerst naar de kathedraal en het daarboven gelegen oude kerkhof met een groot standbeeld voor de reformator John Knox.

1D0E9A8C-9D40-4D5E-9664-226DC0F77E62

De weinig vrolijke indruk die hij achterlaat, staat synoniem voor onze impressie van deze stad... al kan dat ook aan het weer liggen... zwaar bewolkt, wel tot de avond droog. In het moderne en aansprekende museum Riverside worden verhalen verteld over de armoede in de stad met grote gezinnen in kleine huizen...en wordt maar weer eens duidelijk hoe bevoorrecht wij zijn!

1. Joke en Cor.:
    21 juli 2019
    Het blijft een goed idee om het thuisfront up-to-date te houden.
    We snappen dat dat dan wel van jullie vakantietijd af gaat. "Maar dan heb je (wij) ook wat".
    Hoe dan ook, harstikke bedankt.
    Bijkomend voordeel voor ons: Wij hoeven niet zelf naar Schotland (hoewel dat wel op mama's lijstje stond/staat).
    Benieuwd naar de rest van het Verenigd Koninkrijk.
    Overigens had ik nog nooit gehoord van John Knox, een minpuntje dus!