Ladies walk eindigt in de pub

29 juli 2019 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Vandaag terug in de bewoonde wereld. Inverness is de hoofdstad van de highlands, een aardig stadje. We doen de ‘ladies walk’  langs de rivier de Ness en lopen terug langs het Caledonian Canal.

3E3AD81F-680E-457B-95E4-2B3C7C672DA8

Een ontspannen wandelrondje met prachtig weer en een bijna strakblauwe lucht.

871DAEA5-BB96-4229-88E3-053903CFDEA4

‘s Avonds eten in de pub. We hebben ons de spelregels in deze vakantie eigen gemaakt:

• zoek uit wat je wil eten
  • bestel aan de bar
  • betaal direct

De televisie staat standaard aan en vanavond is er een heuse pubquiz.

E892F501-6482-492D-A7D7-A2FF26E25F69

Ook het menu is ons inmiddels bekend: fish & chips, burgers en  als toetje stickey toffee pudding (heel machtig). Het wordt zo langzamerhand waarachtig weer tijd voor minder calorieën en meer vitamines...

E6271EDC-0EB0-4294-BE3F-750D8CACE63A

1. Joke en Cor.:
    29 juli 2019
    Ook dat is dus (beschaafd) Schotland.
    Ja, elke dag een driegangenmenu betekent dus (nog) meer lopen en straks in Nederland een paar augustusvastendagen. Dat laatste natuurlijk wel even overleggen met Timo!
    'k Weet niet wie van jullie de fotograaf is, maar in elk geval 'onderstrepen' de geplaatste foto's heel goed de teksten.
    Is de STOOMtrein speciaal voor de toeristen of ook het 'algemene' vervoermiddel voor de Schotse bewoners?
    We wensen jullie nog een paar fijne (laatste) vakantiedagen.
    Lieve groeten van ons als 'thuisblijvers' (absoluut NIET zielig bedoeld, maar 'gewoon' een feit) en (hoogstwaarschijnlijk) tot morgen (dinsdag).
  2. Janine:
    30 juli 2019
    Ha lieve thuisblijvers! De stoomtrein is echt een toeristische attractie, daar wordt door Schotten geen gebruik van gemaakt. In de treinen die wij nemen, zitten ook veel toeristen. Ik denk dat een auto in Schotland wel een noodzaak is: veel uitgestrekte gebieden. Maar voor ons was dit prima!
  3. Papa en Janny:
    30 juli 2019
    Inverness is een van de plaatsen waar wij destijds in de dorpspub gegeten hebben. Dus wie weet in dezelfde .De heuvels en de voelbare rust herinner ik me goed.Voor jullie nog een paar dagen voor de overtocht naar Rotterdam. Denk er nog niet te veel aan en blijf genieten van dit bijzondere land. Groetjes van ons