Van de Romeinen via Onlangs naar Vandaag

21 juli 2020 - Trier, Duitsland

Trier staat met tal van historische plekken in het teken van de Romeinen. Ook al zijn er maar resten bewaard gebleven van het amfitheater, de Kaiserthermen en Barbarathermen, met wat uitleg zie je toch wat een enorme bouwwerken dat geweest moeten zijn. Plekken waar mensen elkaar ontmoeten in sportactiviteiten en een ingenieuze sauna-cultuur.

1E08814E-A6E7-4D65-8C0E-DB28362E0B78

De Dom en Basiliek zijn door de eeuwen  beter bewaard gebleven of uitgebouwd.

565310E4-D547-4EFB-BA55-85F836493F20

De Dom is groots en uitbundig. De Basiliek schittert in eenvoud. Mensen die elkaar op verschillende manieren ontmoeten in hun zoektocht naar God.

96B2C375-8201-4DE7-9988-E61598B7DBDA

In het openluchtmuseum van Konz komt de tijd dichterbij. Met woningen uit de vorige eeuw, de tijd van onze opa’s en oma’s. Een beeld van hard werken, grote gezinnen èn technologische vooruitgang. De typemachine, telefoon en eerste televisie als nieuwe manieren om te communiceren.

7338A8BA-2F3D-46BF-ABBD-4570B8AEFE2A

En nu.. nu zit ik hier in mijn hotelkamer. Ik verwerk alle indrukken van vandaag. Ik app even met mijn dochter. Ik feliciteer iemand op Facebook. En ik post deze reisblog. Om verbinding te houden met die mij lief zijn.

1C7ADF4F-2A03-4EE2-9183-177D7890E926

1. Joke en Cor.:
    22 juli 2020
    Elke dag zijn we nieuwsgierig (op 'gepaste' afstand weliswaar) naar jullie indrukken, verwoord (en hoe) door Janine.
    Deze dag dus: Heel, heel vroeger en 'onlangs' ("onze oma's en opa's"). En ook nog aandacht voor het 'thuisfront' vanuit een (moderne?) hotelkamer!
    'Met de fiets (en een goede gids/reisleider) kom je nog eens ergens".
    Tot morgen (ik bedoel dan woensdag).