Gouden bergen

9 augustus 2022 - Candeehy, Ierland

Als het uitzonderlijke weer vandaag in Ierland door de klimaatverandering de norm gaat worden, dan belooft dat gouden bergen voor projectontwikkelaars hier.

AE3BC77C-55F6-48C9-A350-C060F7802E35

Prachtige strandjes en baaien, zijn op Dingle te vinden, waaronder het zandstrand van Fermoyle Beach, het langste zandstrand van Ierland.

Mocht deze plek ontdekt worden door de projectontwikkelaars dan zal ons B&B veranderen in een all-inclusive resort  waar je met een armbandje bij het ontbijtbuffet eieren, spek, pancakes en zalm kunt krijgen zoveel als je lust.

D2FABE24-F267-4607-AA60-73BB362B113B

Er zal geen gratis parkeerplek meer zijn waar zo’n 5 auto’s met gemak een plekje vinden.

CA11D987-4109-4736-8F0D-BD7434351E2D

Zomaar op het strand met je campertje kamperen zou ten strengste verboden worden.

De kleine steltlopers op het strand die langs de vloedlijn naar voedsel scharrelen zouden verdwijnen, want ze zijn bang voor mensen.

116E41CF-03A6-4C6F-B55D-0F0580AA756A

Een wandeling van 15 km zou een andere beleving geven als het strand bezet is met strandbedjes en strandtenten.

21D241AD-FDDE-4F03-A722-774953B2B497

Nu liepen we eindeloos langs de zee, met af en toe een paar badgasten. Op het eind één pub, die een topdag had.

Laat het nog jaren zo mogen blijven.

63105E8D-D1A6-4436-88B9-11B1B81ED9F5

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caroline:
    10 augustus 2022
    En laten we hopen dat projectontwikkelaars wijzer worden en de schoonheid van dit stukje aarde hoger achten dan gouden bergen.
  2. Joke en Cor.:
    10 augustus 2022
    Allereerst: Ook mooi weer is natuurlijk fijn.
    Deze dag herinnert aan wat jullie eerder schreven over/aan de (ex-)bewoners van The Great Blasket Islands. Eigenlijk is het ook een soort waarschuwing anno 2022.
    'Stilte' (liefst met zon) betekent genieten van de prachtige schepping.
    Blijf daarom 'met open ogen' doorwandelen op dit schiereiland met veel 'doorkijkjes' naar het ongerepte/schone. En probeer ons (de thuisblijvers) - ook de komende dagen - mee te nemen (althans in gedachten) naar Mooi-Ierland.
    Elke avond is het weer spannend, wat Janine schrijft en 'echt vindt'.
  3. Joke en Cor.:
    10 augustus 2022
    Aanvulling Joke lied 978 (gedeeltelijk) van dichter Jan Wit (vanaf geboorte blind):
    En laat mij door de wereld gaan
    met open ogen, open oren
    om al Uw tekens te verstaan.
    Dan is het aardse leven goed.
  4. Janine:
    10 augustus 2022
    Ja, dat is zeker een mooi en toepasselijk lied bij al het moois onderweg! Lieve groet van ons!