Trots, moe, blij

17 augustus 2021 - Trier, Duitsland

Daar staan we dan, onder de Porte Nigra in Trier. Inmiddels 320 kilometers gelopen.  Trots, moe, blij.

9AD153D2-30F9-4184-ACDA-D54632DCC80E

De Eifelsteig eindigt al eerder, op een onbeduidende plek net buiten Trier. We maakten er een foto van, natuurlijk.

E85751E9-7E51-4F14-97D5-ECBE5EDACB84

Maar ònze Eifelsteig begon hier, bij de Porte Nigra, precies een jaar geleden. Tijdens onze wandel- en fietsvakantie langs de Moezel wandelden we één etappe van de Eifelsteig, deze laatste. ‘Misschien kunnen we de hele route een keer doen’, opperde JW. Ik was niet al te enthousiast: de route was best pittig geweest, vooral de laatste 5 km was het op en af…en dat 300 km lang…dat leek me te ver…

Nu staan we hier. We hebben het gered, zonder blessures en blaren. Toen Porto-Santiago door Corona geen optie bleek te zijn, dit plan er weer bij gepakt. JW als reiscoördinator koos haalbare etappes uit.  Zocht naar geschikte overnachtingsmogelijkheden op de route. Wat een toffe reisleider!

53F26987-E7E0-4985-B6D7-5C5AE1DD2B83

Even leken de overstromingen alsnog roet in het eten te gooien, maar het ging…. De mensen op de route waren blij dat we er als toeristen durfden zijn en luisterden naar hun verhaal.

Nu genieten we na in een fijn hotel in deze mooie stad met een prachtige uitbundige dom en een basiliek vol rust en eenvoud.

05C3C6B0-BB33-4714-8201-0F0D7B0CF22DC255FDB5-DD34-4943-B1CF-7DB52281FF26

Morgen nog één dagje toerist, geen wandeletappe, geen hoogtemeters, geen wasje meer uitspoelen aan het eind van de dag èn ook geen blog meer schrijven…

Wat was het gaaf te zien hoe jullie met ons mee reisden en meeleefden! Dank jullie wel voor de leuke en bemoedigende reacties! Daar hebben we veel plezier aan beleefd! Wie weet tot een volgende reis!

JW en Janine

1. Joke en Cor.:
    17 augustus 2021
    't Zit er op. Gefeliciteerd.
    Wij hebben genoten van de soms 'diepzinnige' gedachten van Janine. Soms blijkt het 'gewone' heel 'bijzonder'.
    Op (gemakkelijke) afstand jullie 'volgen' is elk jaar weer een feest, waarvoor wij jullie beiden uitdrukkelijk willen bedanken.
    "Moed, beleid en trouw": Mede door een goede reisleider!
    Geniet morgen (woensdag) van jullie laatste buitenlandse zomervakantiedag 2021.
  2. Timo:
    18 augustus 2021
    Van harte gefeliciteerd. Fijn dat jullie zo hebben genoten! Tot snel