Wandelliefhebbers

22 juli 2020 - Trier, Duitsland

Onze laatste dag in Trier besluiten we nog een wandeling te maken. We vertrekken per trein, mondkapjes op, en lopen terug over de Eifelsteig. Bij het station drinken we cappuccino met kuchen. In Duitsland zijn ze niet kinderachtig: het zijn flinke stukken.

Dat kunnen we wel gebruiken want deze 20 km is het veel stijgen en dalen. We lopen door een beekdal met stapstenen en hangbruggetjes. Een leuk uitstapje voor gezinnen, dat hebben we zelf ook vaak met onze kids gedaan.

E9806A4E-03B4-44EA-AD33-4F69F7218C73

Op het rustigere deel dat volgt, komen drie routes samen: de Moselsteig, waarvan we de eerste 4 etappes liepen, de Eifelsteig èn de wandelroute der wandelroutes: de caminio. Wie weet lopen we ooit nog weer een keer naar Santiago!

B268EED1-BD99-4BB2-BAB4-F1281EC05257

We hebben deze vakantie in ieder geval het onthaasten van wandelen opnieuw ervaren. Op een bordje aan de boom blijkt dat we daarin niet de enige zijn.

7FBD2C7F-5CAD-4342-BA29-D188E1889C61

Al is mijn gebed voor vandaag dat mijn spierpijn wat minder mag worden...

1. Joke en Cor.:
    23 juli 2020
    Moselsteig, Eifelsteig, Caminio: Eén ding is duidelijk: Voor de (wandel)liefhebbers! En dat zijn jullie duidelijk. Met een specialisatie daarvan, namelijk hardlopen.
    We doen het jullie niet na, maar wel leuk om jullie lichamelijke ervaringen elke dag te lezen. Inclusief de lichamelijke ongemakken waar Janine het over heeft.
    Een (overdekt) (Zeister) balkon en (wat) zonnestralen veroorzaken geen (lichamelijke) problemen, maar zijn meer bedoeld voor een andere leeftijdsgroep. In deze coronacrisistijd wordt die groep steevast aangeduid met 'kwetsbare ouderen'.
    Jongelui (één woord), we wensen jullie nog veel vakantie-activiteiten toe met veel plezier, sterkte en gezamenlijk genoegen.
  2. Janine:
    23 juli 2020
    Ha! Ook fijn hoor een balkon met zonneschijn! Fijn dat jullie op afstand mee genieten!