Eindeloos

6 augustus 2025 - Brompton, Verenigd Koninkrijk

De komende 2 etappes lopen we in een landschap dat volgens de recensies zo plat is als een pannenkoek. Wainwright, de bedenker van de C2C was zo teleurgesteld over de grootschalige akkerbouw in dit gebied dat hij er in één dag vanaf wilde zijn. Het is voor ons (mij) echt te ver: we hebben 2 dagen nodig.

IMG_6630

Met in ons hoofd dat Nederland ook vlak is en toch mooi, gaan we vol goede moed op pad. Het eerste deel van de route is prima, nog een stukje langs de Swale, door een korenveld en een heel mooie en gastvrije rustplek bij de kerk.

IMG_6638

Toch worden de velden steeds groter en eindelozer en lopen we ook lang over asfalt. Het eenvoudige Danby Wisk is het laagste punt van de C2C. Tot mijn verdriet is de pub nog gesloten. We moeten nog 5 km verder. 

IMG_6647

Vijf km kan een lekker rondje zijn. Maar dan hebben we niet met Wainwright gerekend, die doet niet aan zondagse wandelingetjes.

IMG_6652

Eerst nog een eindeloos graanveld over, dan een veld waar gewaarschuwd wordt voor stieren, voor mij ècht niet ontspannen lopen…

IMG_6653

Tenslotte nog een aftakking van 2 km langs een drukke weg om bij onze slaapplek te komen.

Dankzij het optimisme en geduld van JW kom ik aan… ik ben heel moe. In de verte zien we soms de heuvels van Cleveland (en daarachter moet de Noordzee liggen). Nog vijf etappes te gaan!

Foto’s

7 Reacties

  1. Romy:
    7 augustus 2025
    Stoer janine...en zo fijn om alles te kunnen volgen!
  2. Edwin:
    7 augustus 2025
    Kom op Janine. Gaat je lukken!
  3. Joke en/of Cor 'gewoon' in Zeist.:
    7 augustus 2025
    Vakantie 2025: Een gesloten pub, kans op stieren en 'vlak' als Nederland! Hoezo ontspanning?
  4. Bep:
    7 augustus 2025
    Wat prachtig om te lezen hoe jullie elkaar ondersteunen in goede en kwade dagen.
    Houdt moed en dank voor alle mooie reisverhalen
  5. Janine van Drieënhuizen:
    7 augustus 2025
    Dank je wel lieve tante Bep!
  6. Jolanda:
    7 augustus 2025
    Zooo, dat is echt bikkelen. Deze dag kan je in ieder geval aftikken. Hopelijk ben je bijgekomen en valt dag 2 iets mee!
  7. Caroline:
    7 augustus 2025
    Dit klinkt als een tocht door de woestijn! Moed houden maar!