Wandelweemoed

11 augustus 2022 - Tralee, Ierland

Iedere wandeltocht die we maken, merken we dat wandelen ons goed doet. De fysieke inspanning maakt dat je weinig tijd hebt om te tobben over werk of wat dan ook. Zo kan je makkelijker afstand nemen, en dat is weldadig.

Ruim 170 km gelopen, over bergen en strand. Prachtige uitzichten gehad. Leuke kleinschalige overnachtingsplekjes. De Dingle Way is een mooie afwisselende route!

146BD834-1515-4720-9D7D-FF32E08360DE

Vsndaag terug naar Tralee over hetzelfde  pad als de heenreis. Toen regen en wind, nu strakblauw. We vinden het fijn ook regen en wind gehad te hebben, omdat dat echt bij Ierland hoort en een heel eigen sfeer geeft. De tocht vandaag was bepaald niet makkelijker dan die eerste dag. Het was warm bij het klimmen en dalen en schaduw was er op de bergflank niet.

3A8491C9-7921-4C2F-B11C-C48E9484D618

Het caminio-kruis stond er nog. Als getuige dat tijden veranderen, maar God blijft.

B2D97B60-B065-46C0-9C3A-EEA02E6BD295

Aan het einde van de route stond de molen er. Als teken dat we ècht terug zijn in de bewoonde wereld en de drukte van de stad Dublin gaan opzoeken.

2549E3AE-A19A-4BA2-BEE1-787561EEBA11
Een beetje weemoedig voelt het en tegelijkertijd vooral heel veel fijne mooie herinneringen aan deze tocht!

Ik weet niet zeker of ik vanuit de drukte nog ga bloggen.. daarom nu alvast: dank jullie wel allemaal voor het meeleven op onze reis!

Janine

B7E39D6B-2A54-4F74-8D16-9D94014A54A4

1. Annelies:
    11 augustus 2022
    Bedankt voor het meebeleven!
    En veel plezier in de drukte (brrr niets voor mij)....
  2. Joke en Cor.:
    11 augustus 2022
    En jullie BEDANKT voor de dagelijkse blogs. En speciaal voor 'de manier waarop'.
    Benieuwd of we nog iets lezen over Dublin.
    Volbracht dus de Kerry Camino (met oorkonde!) en de Dingle Way (foto's als 'bewijs').
    In elk geval nog veel genoegen samen in Dublin en daarna een goede reis naar het (ook mooie, maar dan anders) Apeldoorn in Nederland: WELKOM THUIS!
  3. Lien de Hek:
    12 augustus 2022
    Ik sluit me helemaal aan bij Joke en Cor, mooier kan ik het niet verwoorden. God blijft dat is fijn om te horen. Veel liefs van je moeder
  4. Jolanda:
    12 augustus 2022
    Dank voor je mooie blogspot, zus. Daar heb ik van genoten en ook van de prachtige foto's. Veel plezier nog in Dublin!
  5. Caroline:
    12 augustus 2022
    Heel leuk om online meegelopen te hebben op jullie pad! Het is een hele prestatie!
    Wij zijn vandaag gestart met een aantal etappes Pieterpad. Denk niet dat we de 170 km gaan halen. Maar met de 16 km van vandaag met ruim 30 graden in de middag hebben we toch mooi het stokje van jullie overgenomen!
  6. Janine:
    12 augustus 2022
    Goed bezig zus! Klein beginnen en je weet nooit waar je uitkomt! Warm om te lopen, lijkt me! In Dublin er vandaag ook al 19.000 stappen opzitten😀