Geflambeerde frambozen

27 juli 2020 - Koblenz, Duitsland

Een eetgelegenheid vinden op vakantie kan lastig zijn. Niet te duur, gezellig, mèt uitzicht, niet te chic, niet te druk, niet te goedkoop... De lat ligt hoog... In deze periode is het extra lastig: de capaciteit is door de 1,5 m regels een stuk lager en dus zijn veel restaurants snel bezet.

Vandaag is het een heuse zoektocht langs veel te drukke terrassen. We belanden bij een heel eenvoudig Italiaans resto op de stoep. Geen sfeervol pleintje of uitzicht op rivier. De verwachtingen zijn niet hoog, maar we zitten. Het gaat allemaal een beetje rommelig bij de oudere Italiaanse dame die ons eten bezorgt. Als we na de pizza en pasta om een dessert vragen, heeft ze geflambeerde frambozen in de aanbieding. Dat kunnen we niet afslaan...  ‘Das mache Ich gern für Sie’, zegt ze in Duits met Italiaanse tongval. Aandacht voor je gasten... daar kan geen toplocatie tegenop!

1. Joke en Cor.:
    28 juli 2020
    In het landelijke buitengebied (gisteren) een fruitAUTOMAAT; vandaag (in de stad) 'fruit met liefde'!
    Italië (restaurant) in Duitsland: Toch één Europa?
    Vakantie is dus ook klaargemaakt eten 'buiten de deur' (wel 'even' zoeken) in plaats van zelf te koken aan een Apeldoorns kookeiland.
    We wensen jullie ook deze (voor dit kalenderjaar laatste) vakantiedagen veel plezier aan het beleven van jullie tocht naar 'wat je zoekt is hier'. En 'hier' is dan in Duitsland.