Ontmoetingen

16 augustus 2021 - Kordel, Duitsland

Een kapotte brug dwingt ons tot een stukje met de bus op deze voorlaatste etappe.

FB88BD57-1AB0-46B9-A8E6-9BFBA4F29836

Stilletjes ben ik blij mee. Zo langzamerhand ben ik best moe van het wandelen en bovendien is het nogal regenachtig.

Bij een beek maak ik een foto van een eenvoudig kruis.‘Übe demut, sei zufrieden’ staat er op de steen. In de rugzak maar weer…

675460E3-E140-4AB6-95F1-289228364BBD

Na 14 km kloppen we aan bij het Burghotel, pal naast een ruïne van wat eens een burcht was. Helaas is er niet veel van over…

66C885FD-A092-405B-A2BB-0FE227237138

Het hotel zelf is een soort museum, met houten krakende bedden en vloeren, granieten tegels en oude schilderijtjes aan de muur.

5A685CFA-D7A5-4292-B9E1-D1791BAFF907
Bij het avondeten zijn wij met een ouder Nederlands echtpaar de enige gasten. We hebben hen in een vorig hotel ook al gezien. Ze zijn heel keurig, hebben 2 gigantische koffers bij zich èn wandelschoenen. ‘Worden wij ook zo?’, vroegen we ons af…

We raken even aan de praat. Ze vertellen dat ze nog maar kleine stukjes kunnen lopen, maar blij zijn met dat wat nog lukt. Ik denk aan de spreuk bij het kruis… ‘ oefen nederigheid’, dat is ook ‘oefen erin je oordeel uit te stellen’. Waarachtig een opgave voor mij… De Genadekapel in Himmerod staat er niet voor niks.

De eigenaresse van het hotel schuift even aan. Ze vertelt over de impact van Corona en de overstromingen voor haar bedrijf. Al haar spaargeld bedoeld om het pand te renoveren is er aan opgegaan.

Steeds weer onverwachte ontmoetingen op de route: met natuur of natuurgeweld, met beelden en zinnen die je raken en met mooie mensen onderweg. Tjonge wat gaan we dat missen….Morgen onze laatste etappe!

545C183B-BDBB-4FAC-9EEA-12A0E5399D2D

1. Lien de Hek:
    16 augustus 2021
    Mooi verhaal weer. Hopelijk morgen nog een droge dag. Slaap lekker
  2. Joke en Cor.:
    17 augustus 2021
    Je schrijft "Niet oordelen". Moeilijk, en zeker wanneer het over mede-schepselen gaat.
    'Mooie mensen onderweg' zijn er ook in Apeldoorn, Arnhem of Zeist: Mits je je ogen en oren 'open' zet.
    Als ik het goed begrijp, is er een verband tussen de ramp van het hoogwater, jullie gedwongen onderbreking van de Eifelsteigroute en de comfortabele (althans voor moeie benen) bus.
    Op (ná een hopelijk goede hotel-nachtrust) naar jullie laatste echte vakantiedag 2021.
  3. Joke en Cor.:
    17 augustus 2021
    'Mooie mensen' zijn er natuurlijk ook in Ede. En (gelukkig) op meer plekken in de wereld!
  4. Lien de Hek:
    17 augustus 2021
    gelukkig zijn ze overal. goed kijken dus.