De laatste pukkel

12 augustus 2023 - Bregenz, Oostenrijk

Een lievelingsontbijt wordt ons beloofd in ons hotel; daar gaan we deze ochtend eerst eens van genieten. Het is inderdaad een ontzettend uitgebreid ontbijt met hartig, zoet, eieren, sapjes en veel meer.

IMG_3300

Die calorieën moeten we er vandaag maar vanaf lopen… We moeten nog één klein topje: de Brüggelekopf. We zien hem van verre liggen en van een top kan je, na onze tocht, toch echt niet spreken. Het is meer een pukkel in het landschap.

IMG_3304

Zoals een kleine pukkel behoorlijk irritant kan zijn, is het ook met de Brüggelekopf. Vanaf de dalbrug is het nog bij zo’n 600 meter stijgen bij temperaturen die al snel boven de 25° uitkomen.

IMG_3308

Onderweg worden we gelukkig geholpen met een lekkere rustplek bij een kruis.

IMG_3311

Verder zijn er bankjes waar je, als je op een knopje drukt naar het Urker-mannenkoor maar dan met alpmuziek kunt luisteren. Ook niet gek!

IMG_3320

Het laatste klimmetje gaat over een boomwortelpad. Daarvan heb ik er deze tocht héél héél veel gehad. Met droog weer omhoog is het beste, met regen naar beneden geen pretje. Dit is echt de allerlaatste!

IMG_3319

Nelson Mandela zegt ‘Na het beklimmen van een grote heuvel ontdek je dat er nog meer heuvels te beklimmen zijn.’  Dat is zeker het geval als we boven op de Kopf staan en we een geweldig uitzicht rondom hebben. Er zijn nog vele doelen te bereiken..

IMG_3328

Voor nu verwonderen we ons op deze plek echter vooral over de bergen waar we helemaal vandaan komen èn leggen de focus op de Bodensee: morgen zullen we er zijn!

1. Caroline:
    12 augustus 2023
    Klinkt inderdaad als een irritante pukkel. Maar de scherpe randjes zijn er wel af! Succes met de laatste etappe!
  2. Lien de Hek:
    12 augustus 2023
    Geniet morgen nog van een paar pukkeltjes en dan een frisse duik in de Bodenzee. Veel plezier nog!
  3. Joke en Cor.:
    12 augustus 2023
    Nog een laatste 'ruk' naar de Bodensee (volgens internet geen landgrenzen in het water, maar van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland gezamenlijk).
    Jullie doel is dus bijna bereikt.
    We zijn benieuwd naar het 'eindverslag'. In elk geval heeft Janine ons (en anderen) 17+1 dagen elke avond 'op afstand' mee laten 'kijken' naar bergen, kapelletjes en kruizen, Kuchen e.d., Kneipp, enz. , ja zelfs naar een heus kasteel.
    BEDANKT daarvoor (èn de manier waarop).
  4. Joke en Cor.:
    12 augustus 2023
    Ik vergat het 'meekijken' naar hangbruggen en koeien.
  5. Jolanda:
    13 augustus 2023
    Een irritante pukkel met mooi uitzicht ;) Nu de laatste route naar de Bodensee. Geniet ervan!!