De laatste bus

9 augustus 2023 - Sonthofen, Duitsland

Rond 5 uur zitten we bij de bushalte te wachten op de laatste bus naar ons dorp. Na 3 dagen en 2 etappes op de Maximiliaanweg weten we dat de afstanden èn looptijden van deze route voor ons 50+ Hollanders met bagage en gewend aan platland, tè optimistisch zijn.

IMG_3192

We zijn blij dat we deze etappe in tweeën hebben gesplitst. We hebben één van de twee topjes op de route bereikt en onze planning was zeker niet de laatste bus.

IMG_3193

Ruim voor de dienstregeling komt er een bus met het goede nummer en ons dorp erop aangereden. Als we onze hand opsteken, rijdt hij door. De chauffeur wijst naar achter. We hopen dus maar op een volgende.

IMG_3182

Als het tijd is, kijkt JW op zijn systemen. ‘Tien minuten vertraging’, zegt hij… en jawel.. een bus mèt een chauffeur die stopt. Op de bus een ander nummer en een ander dorp. De chauffeur regelt een overstap. Tien minuten later boven op een berg stappen we in de bus die ons voorbij reed. De chauffeur, enigszins schuldbewust, probeert uit te leggen waarom.. en vraagt of we niet boos zijn.

IMG_3204

Ik ben eerder dankbaar dan boos… dat ik toch maar weer deze bergtocht èn de pittige afdaling heb gehaald, dat er een berghut met Kuchen was, dat er een mooi uitzicht was bij het kruis ondanks de wolken èn dat ik nu lekker warm in een bus zit die mij brengt waar ik wezen wil. Vanavond vroeg naar bed… morgen om 9 uur moeten we weer met een bus😅

IMG_3201

1. Annelies:
    9 augustus 2023
    Slaap lekker.... gelukkig konden jullie nog met de bus....
  2. Joke en Cor.:
    9 augustus 2023
    50+ Hollanders en dat in de bergen!
    Met dank aan een attente buschauffeur.
    Is een Oostenrijkse/Duitse vakantie zonder Kuchen (of Italiaans IJs) eigenlijk wel denkbaar?
    Slaap lekker.
  3. Lien de Hek:
    9 augustus 2023
    Gelukkig dat die bus nog kwam!
  4. Jolanda:
    10 augustus 2023
    Wij dachten bij onze Italiaanse bus ervaringen dat Oostenrijk punctlich zou zijn. Niet dus! Fijne wandeling straks en succes met de bus!
  5. Caroline:
    10 augustus 2023
    Hopelijk komt de bus jullie vanochtend weer netjes ophalen! Succes weer vandaag!