Wandeling in de zon!

8 augustus 2023 - Sonthofen, Duitsland

Vandaag wandelen we met mooi weer door het Vilstal de bergen weer in. In plaats van de regenbroeken kunnen vandaag al snel de korte broeken aan! Echt fijn.

IMG_3160

Het dal is prachtig met een makkelijk pad langs een snelstromende beek.

IMG_3168
Geen autoverkeer, wel veel fietsers, een paar wandelaars en natuurlijk koeien.IMG_3171

Ook een kruis met een eenvoudig gebed:

Herr, Seghe unsere Felden, Alpen und den Wald’.

IMG_3162

Ik bid er achter aan: ‘en geef ons mensen de moed daar zelf verantwoordelijkheid voor te nemen’. Want daar ligt een grote opdracht…

Na 15 km komen we in Unterjoch, een heel idyllisch plaatsje. We vinden er een mooie Kneip-aanlage, We hebben er al bij meerdere dorpen één gezien… maar nu is het er ook het goede weer voor. Eerst de armen in een koud bad.

IMG_3180
Daarna een rondje lopen door ijskoud water met blote voeten. Opdrogen in de zon. Heerlijk fris na een wandeling.IMG_3177

Onze etappe gaat omhoog en over twee topjes op een berg, nog 5 uur lopen. We besluiten dat het mooi is voor deze dag en gaan deze uitdaging bij goed weer morgen nog aan. Op advies van Sas❤️ nemen we nu de bus richting hotel.  Op het terras sluiten we deze dag af in Italiaanse stijl… leve de vakantie!

IMG_3185

1. Annelies:
    8 augustus 2023
    Heeeeerlijk de zon, daar genoten wij ook lekker weer van. En een kneip-aanlage, nog nooit van gehoord, maar lijkt me ook heerlijk, na zo lang wandelen.... !
  2. Janine:
    8 augustus 2023
    Ja… we zien ze hier steeds… idee van Kneip, waar wij badzout van hebben. Een heel eenvoudige vorm van sauna. Lekker hoor!
  3. Jolanda:
    8 augustus 2023
    Fijn hoor om in korte broeken in de zon en bergen te lopen. En dan zo'n ijs erbij ... Genieten! Hopelijk nog veel zon van de week.
  4. Joke en Cor.:
    8 augustus 2023
    Verantwoordelijkheid. Ook wel rentmeesterschap ( van de door de Here God geschapen aarde) genoemd.
    Bij Kneipp denk ik aan een douche lekker binnen.
    Overigens: Zon (en korte broek) geven een echt vakantiegevoel (en méér).
    Kuchen 'ingeruild' voor Italiaans IJs (als 'dagafsluiting' ook op een terras).
    Welterusten!
  5. Lien de Hek:
    8 augustus 2023
    Fijn dat het nu mooi weer is, geniet ervan en slaap lekker