De weg door het dal

10 augustus 2023 - Balderschwang, Duitsland

De Maximiliaansweg loopt vandaag over de toppen naar het Staufnerhaus… onze overnachtingsplek. Bij de voorbereiding zag deze route over de graat er mooi en nogal uitdagend uit. We rekenen met de kennis van nu op de afstanden en hoogtemeters… en besluiten een ander pad te kiezen. Een weg door het dal.

Zeker niet het mooiste pad. Wel passend bij mijn mogelijkheden en binnen de eigen grenzen.

Aan het einde van het dal klimmen we steil en zonder toppen in 1x naar de hut. Eenmaal boven is er weer zoveel goeds te ontvangen! Er zijn weer prachtige uitzichten alle kanten op.

Met de koeien zijn we ruim op tijd bij de hut, een prachtplek weer.

Bijvoorbeeld om weer eens een boekje te lezen.

Of de paragliders in de steeds blauwere lucht te volgen. En te genieten van een vegetarische huttenmaaltijd met een glaasje wijn op dit  topplekje.

Als afsluiting een grandioze zonsondergang. Gratis en voor niks, ook voor mensen uit het dal. De zon zakt langzaam in, jawel, de Bodensee die we vanaf hier zien liggen. Ons einddoel komt in ‘t zicht!

1. Lien de Hek:
    10 augustus 2023
    Fijn zo.n rustige wandeling door het dal. Ik zag jullie slaapplek en gun jullie eenbgoede nachtrust!
  2. Annelies:
    Slaap lekker!
  3. Joke en Cor.:
    11 augustus 2023
    Een 'alternatieve' route-etappe 'passend' bij twee 50-plussers.
    Toch een schitterende zonsondergang (in plaats van Kuchen op het terras van het Staufnerhaus?).
    Op naar de Bodensee!
  4. Joke en Cor.:
    11 augustus 2023
    Op internet lees ik dat het Staufner Haus oorspronkelijk uit 1908 is, maar wel steeds gemoderniseerd. Zoals Lien schreef, dus (ook) een goede slaapplek voor een Hollands echtpaar op vakantie (met rugzakken).
  5. Janine:
    Het Staufnerhaus is prachtig… wel een heuse berghut mèt stapelbed!
  6. Jolanda:
    11 augustus 2023
    Wat een prachtig uitzicht plus de zonsondergang daar boven!!
  7. Caroline:
    Top!
  8. Joke en Cor.:
    11 augustus 2023
    Vrijdag (gelukkig) 'nagekomen' foto's die de reisblog alsnog illustreren!