De Loreley en Corona

28 juli 2020 - Koblenz, Duitsland

Op de laatste dag in Koblenz fietsen we naar de Loreley, Deze hoge rots en smalle bocht in de Rijn is de oorsprong van veel volksverhalen. Wij zagen grote vrachtschepen behendig  manoeuvreren om met de sterke stroming de bocht te nemen en soms daarbij ook elkaar te passeren.

E4DEDE59-1890-423D-ABB2-E5FB0FC8DDA0

Her deed mij denken aan alle pogingen om met de 1,5 meter in Corona-tijd om te gaan. De hotels die we aandeden hadden elk zo hun eigen oplossingen voor bijvoorbeeld het ontbijt: eenrichtingsverkeer voor een buffet, tijdslots of bediening aan tafel. Het laatste is duidelijk meer succesvol dan het eerste.

En je restaurant zal maar Corona heetten... Desondanks was het er behoorlijk druk.

2F613B0B-4699-4846-8FA2-90496F040060

Onze reis zit er op. Vakantie was voor ons prima te doen. Wandelen en fietsen waren goede keuzes! En ook dichter bij huis dan anders, was er voldoende te genieten, ook in de kleine dingen onderweg!

9603621C-A089-4826-81EB-EEF8A72FA9B4

Morgen op naar Apeldoorn!

1. Joke en Cor.:
    29 juli 2020
    Ook wij kijken in Zeist op Hotel Corona (richting Jumbo); je zal maar de eigenaar zijn. In twee weken mooie dingen gezien (en beleefd). 'Die Lorelei', een echt 'hoogtepunt' (letterlijk en figuurlijk) voor toeristen. In één dag terug naar huis (en onderweg hoogstwaarschijnlijk geen 'leuke/bijzondere kleine dingen'. Wellicht helpt dit reisverhaal om in een luie stoel nog wat na te genieten.
    Voor ons was het in elk geval heel boeiend om elke dag een kijkje over jullie schouders te kunnen doen (zonder lichamelijke inspanning en/of spierpijn!). BEDANKT.
  2. Lien de Hek:
    29 juli 2020
    Fijn om zo een beetje mee te reizen en mee te genieten. ook weer heel fijn om jullie straks weer te mogen ontmoeten. Hopelijk herken je me nog.
    fijne terug reis en geniet ook in Apeldoorn van het mooie weer