Opnieuw veel moois!

11 augustus 2023 - Andelsbuch, Oostenrijk

IMG_3258

Met enige weemoed verlaten we vandaag de hut. In slaap vallen met de bellen van de koeien, de vroege frisse morgen, het prachtige uitzicht op de bergen rondom,… We gaan nu richting ons eindpunt en dat betekent afscheid van de bergen.

IMG_3283

Het Lecknertal doet werkelijk zijn uiterste best de weemoed te verlichten. Een fijn rustig dal voor fietsers en wandelaars.

IMG_3268

Na de steile afdaling is er allereerst weer Kuchen op een mooi plekje. Een bord legt het, voor wie er vragen over heeft, nog even duidelijk uit:

IMG_3270

Kuchen brengt je op plaatsen waar motivatie je niet kan brengen.

IMG_3280

Het weer doet aanstekelijk zijn best de wisselvalligheid van de afgelopen weken weg te poetsen. Extra water, hoeden en zonnebrand zijn noodzakelijk.

IMG_3290

Dan zijn er nog de kerkjes. Pracht exemplaren staan er weer. Deze bijvoorbeeld is een pelgrimsplek voor ongehuwde jonge vrouwen. Ik vond het er ook mooi.

IMG_3276

En deze houten kapel met binnen verse veldbloemen bij het altaar. Aan de wand lijsten met bidprentjes die laten zien hoeveel generaties al deel uitmaken van deze gemeenschap.

IMG_3274

Op het eindpunt van deze wandeling strijken we neer op een terras. In plaats van de Apfelschorl op de berghut krijgen we een aperitief van prosecco met rabarber en munt aangereikt…

IMG_3296

En onze weemoed? Die zetten we om in dankbaarheid!

1. Lien de Hek:
    12 augustus 2023
    Wat schrijf je toch mooi lieve dochter. Ik krijg bijna weemoed van al dat moois!
  2. Joke en Cor.:
    12 augustus 2023
    Richting eindpunt: Zaterdag. Aan alles (althans het meeste) komt een eind.
    Gelukkig hebben/hadden jullie oog voor alle gratis schoonheden onderweg en heeft Janine dat (voor de 'thuislezers') prima verwoord.
    Kuchen en/of Prosecco: 'Gewoon lekker'.
    Opnieuw dus een fijne vakantie!
  3. Jolanda:
    Mooi gezegd, Nien!!
  4. Jolanda:
    Mooi gezegd, Nien
  5. Annelies:
    12 augustus 2023
    Prachtig weer, leuk dat we mochten meegenieten!
  6. Joke en Cor.:
    12 augustus 2023
    Een trektocht beëindigen met zon is natuurlijk altijd goed voor de (vakantie)stemming.
    Vrijdag was dat in Nederland het geval; vandaag (zaterdag) weer 'groeiweer'.
    WELKOM t.z.t.
  7. Bep Bunschoten:
    12 augustus 2023
    Het was een genot om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken.Dank jullie wel.Liefs tante Bep
  8. Caroline:
    Het blijft genieten hè!