Reizen

29 juli 2022 - Cork, Ierland

Nieuwe plekken, een vreemde taal, andere mensen, gewoontes, smaken…Ik houd ervan. De afgelopen twee jaar vanwege Corona wat dichter bij huis gebleven. Niks mis mee… maar nu weer fijn om een, voor ons een onbekend, land te ontdekken: Ierland.

Al vroeg in de morgen op naar Schiphol en ingecheckt bij de KLM. De lange rij zie ik als straf omdat we gaan vliegen. Ik schaam me er een beetje voor.

5E34E641-62F2-47BD-93DF-77106C5CCC8D

Eenmaal in Cork doen we alles wat reizen zo leuk maakt. De kerk bezoeken, met de dubbeldekker naar Blackrock Castle om sterren te kijken,  de toren beklimmen en dan naar de haven van Cobh waar ooit de Titanic vertrok.

1EF279D5-29B8-4086-9369-399F8678948D

Steeds goed opletten met oversteken met al dat verkeer dat links rijdt. Dat wil nog niet wennen. Voor de inwendige mens is er een engels ontbijt met spek en eieren, op een terras (ja heus🌤) thee mèt melk (brrr) en muffins en ‘s avonds natuurlijk een pub met burgers.

60E6486C-2467-4747-8D22-A1800D43F4A7

Tjonge… wat zijn we weer bevoorrecht!

1. Caroline:
    29 juli 2022
    Haha, ik zie dat JW deze burger met frietjes helemaal heeft goedgekeurd!
    Heb een fijne tijd daar! Leuk om online mee te kunnen reizen!
  2. Joke en Cor.:
    29 juli 2022
    De start is dus gemaakt (inclusief een Engels ontbijt).
    Tja, links rijden (door het verkeer) betekent voor o.a. de ('rechtse') Nederlanders: EXTRA opletten (en dat nog wel in je vakantie!).
    Geniet van Cork, in de (vrijwillig gekozen) wetenschap dat het daarna soms 'afzien' ('benenwagen') wordt.
    Wij hopen jullie te volgen vanaf ons balkon (in jullie thuisland zon en mooi weer VERWACHT).
  3. Lien de Hek:
    29 juli 2022
    Fijn om weer mee te mogen genieten!
  4. Jolanda:
    30 juli 2022
    Heerlijk, nieuwe landen en andere culturen!! Geniet er lekker van en wij genieten graag een beetje mee door je blogs!