Start Eifelsteig in Aken

30 juli 2021 - Aachen, Duitsland

Vandaag onze eerste vakantiedag  vanaf ons startpunt Aken. Door Corona net als vorig jaar de ambitie om van Porto naar Santiago te lopen, laten varen en een doel dichter bij de thuishaven gezocht. Van Aken naar Trier is het nieuwe plan. Te voet over de Eifelsteig.
Voordat we onze wandeltocht starten een dagje cultuur in Aken: van oude dom naar moderne kunst. De dom midden in het centrum met schitterend glas-in-lood ls een lofzang op het vermogen van mensen te creëren, op schoonheid.

6F20B10A-767B-4791-A640-79C5937D899E

Het Ludwich Forum voor internationale kunst  een tegenstem: tegen onze welvaart, uitbuiting, ongelijkheid en de pandemie.

DCF4CEEB-938F-4CC5-9D2A-F9349DADEB562947B3F9-F0FB-45FA-B711-1A0353B7A459
Ergens daartussen bewegen wij.

Als we ook de Lousberg met belvedère  beklommen hebben, staat onze stappenteller voor vandaag op 18.000 stappen en 35 trappen… Dat moet toch voldoende warming up voor onze eerste etappe zijn.

1. Joke en Cor.:
    30 juli 2021
    Leuk dat jij (Janine) ons elke dag wil 'bijpraten' (ten koste van de nodige vakantie-uren), knap.
    Door corona 'moeten' jullie zo'n kleine honderd kilometers méér lopen dan de oorspronkelijke ambitie!
    De start is inmiddels gemaakt met een portie 'cultuur' in jullie rugzakken.
    Wij wensen jullie een goede (en mooie) looproute toe over de 'Steig'.
    De groeten van Joke en Cor.
  2. Timo:
    1 augustus 2021
    Geweldig! Geniet van jullie reis. Wat een leuk idee zo’n blog. Leuk dat jullie ons zo toch nog op de hoogte kunnen houden. Groetjes van ons allemaal