Enjoy your day!

31 juli 2022 - Tralee, Ierland

Vandaag hadden we alle gelegenheid om het startpunt van de Kerry Camino en Dingle way op te zoeken en een stempelboekje te bemachtigen. De start van de camino is, hoe kan het ook anders, in de kerk. Niet van Jacobus overigens maar van Johannes (St. John).

8C228475-9AAA-419B-8654-7C2C3EEA6EB7

De Kerry Camino treedt in de voetsporen van St. Brendan. Hij bracht in de 6e eeuw het evangelie naar West Ierland. Ook verbleef hij 7 jaar oo Iona, in Schotland, dat we tijdens een eerdere rondreis hebben bezocht. De Kerry Camino brengt ons naar Dingle, vanwaar pelgrims vertrokken naar Santiago via de engelse route die nog op mijn bucketlist staat..

E8CA97F5-3D8C-4AD5-8DD5-4B081BAE3637

We lopen op deze stralende dag een eerste stukje van de route langs de rivier. Een heerlijke wandeling met uitzicht op het schiereiland dat we de komende dagen over zullen trekken. Bij de molen stoppen we en halen we koffie.

CFF54F00-D8B4-4061-9279-678DC4AC6BF2

Zowel de mevrouw van het koffietentje als onze B&B eigenaar reageren hetzelfde als we zeggen dat we morgen starten met de Kerry Caminio en dat de weersvoorspelling dan helaas niet al te best is. Enjoy your day! Niet vooruitkijken naar morgen…Het is nù mooi weer… dat past ongetwijfeld bij het wisselvallige weer van Ierland en is hoe dan ook een wijs advies. In het stadspark genieten we de rest van de dag van de zon, een boekje en picknick met vele anderen. Carpe diem!

1. Annelies:
    31 juli 2022
    Enjoy your day!
    En idd stap voor stap, dag voor dag.
    Leuk om met jullie al lezend mee te reizen!
  2. Joke en Cor.:
    31 juli 2022
    Kerry Camino on the Dingle Way: circa 180 km! "Je (jullie) moet er maar zin in hebben".
    Dat een 'pelgrimsroute' (eigenlijk dus naar Santiago in Spanje) in Tralee in de St. John kerk begint, is (letterlijk) een goed uitgangspunt.
    En deze loopdagen dus stempels verzamelen (als bewijs voor de niet-sportieve vakantiegangers of voor de thuisblijvers).
    We horen/lezen graag jullie belevenissen binnen (een deel van) de Europese Unie in augustus 2022.
  3. Jolanda:
    1 augustus 2022
    Wat een prachtige dag! Geniet van het moment, dat blijft een wijze les. Buon caminio!
  4. Lien de Hek:
    1 augustus 2022
    Deze dag hebben jullie in ieder geval al binnen. Misschien valt het mee en jullie zijn wel wat gewend. Veel plezier hoor lieve kinderen