Wind en regen

1 augustus 2022 - Inch West, Ierland

Nog voor negen uur zijn we al op pad. Volgens alle weerberichten is het in de ochtend het meest droog. Dus ontbijten we op tijd om daar zoveel mogelijk profijt van te hebben. De windmolen ligt vandaag niet in de zon maar in de wolken. Het levert een prachtig plaatje op.

169B02B2-B833-41C6-AC40-926ACED259BD

Vandaar uit gaat het pad omhoog. We lopen boven over. Met wolken die over de heuveltoppen liggen en uitzicht op zee, is dit echt genieten. Er zijn rotsen, hei, varens en heel veel stroompjes water, waterdichte schoenen zijn een must. We ontmoeten Belgen die op de terugreis zijn en vertellen over al het moois dat nog gaat komen…

AA85F01A-05D2-411F-8052-D6F9885B221C

Bij het Camino-kruis, waar ooit een kerk stond, is het tijd voor een selfie in de regen.

C472FA50-6BDB-46DB-A98A-3888938DF765

Op verschillende plekken vinden we een ‘stempelstation’ voor ons pelgrimspaspoort. Als we 8 stempels hebben krijgen we een oorkonde. Het doet me denken aan de vakanties met de Bunzen, toen we in Oostenrijk ook stempels haalden voor een medaille. Dat was leuk en is het nu nog steeds…

4D88E0E4-4A93-4CB7-BA39-C2465EA5DFA4

Behalve de regenjassen is ook de regenbroek zo langzamerhand nodig. Maar het is vooral de stevige wind tegen die deze wandeling pittig maakt. Na ruim 17 km vinden we onze B&B met koffie en een warme douche. Daar knapt een mens van op.

Het venijn van deze dag zit in de staart. In het gehucht waar we verblijven is één pub. Een echte Ierse, zoals je je voor stelt met locals die een biertje doen, fish, chips en hamburgers. Om er te komen moeten we een half uur over het strand…de wind is bepaald niet gaan liggen en het regent veel harder dan overdag. Als verzopen katten komen we aan èn ook weer terug. Lang leve Ierland!

D6CB89A3-F47C-4702-AE32-27CA4FD3E68E

1. Caroline:
    1 augustus 2022
    Mooie plaatjes! Prachtig om de woeste golven en donkere wolken te zien! Die burger en frietjes moesten echt verdiend worden vandaag! Respect!
  2. Annelies:
    Hopelijk heb je je "stempels", gehaald, net als toen. Leuk dat je je dat herinnert, tijdens deze vakantie... ik hoop wel dat jullie wat beter weer krijgen....
  3. Annelies:
    1 augustus 2022
    Inderdaad mooie platen, en ook mooi je link naar ons Bunzen....
    Good old times...
    Hopelijk treffen jullie straks beter weer...
  4. Joke en Cor.:
    2 augustus 2022
    Ook in Nederland worden kerkgebouwen gesloopt of krijgen ze een andere bestemming. En ook 'regen en wind' horen bij/in Nederland (behalve nu); zelfs een (te) lage waterstand in de rivieren.
    Over het strand naar de kroeg: Dan moeten jullie toch wel 'verstokte' stamgasten zijn!
    Een Ierse oorkonde in Apeldoorn, dank zij 'gretig' stempelen, vormt hoogstwaarschijnlijk straks een prachtige herinnering aan jullie vakantie-ontdekkingstocht 2022.
  5. Lien de Hek:
    2 augustus 2022
    Doe net als die mensen die het zoutpad liepen neem noedels mee ! Heb je toch wat te eten. Maar ik hoop dat het morgen droog is. Slaap lekker!