Stilte

2 augustus 2022 - Annascaul, Ierland

Kijk ons gaan, daar in dat grijze Ierse landschap. Laaghangende wolken die de heuvels bedekken, wind en een miezerige regen. De regenbroeken toch weer aangedaan, want we worden natter dan we willen of hopen.

AA496D34-18EC-4D59-9969-4704A8DEFF9F

Eindeloos uitgestrekt en stil ligt het landschap voor ons. Schapen springen hoofdschuddend weg als we te dichtbij komen. Een stamping station als teken dat hier toch ook andere mensen langskomen.

4E99AF3E-0AA1-4972-9A0F-4C25D7C73B58

We bereiken de zuidkant van het schiereiland en ontmoeten opnieuw de zee. De wind droogt ons langzaam op, de regenbroeken worden opgeborgen. We voelen de voorzichtige warmte van zon, al laat ze zich vandaag nog niet zien.

0172ACCC-D0E4-40BA-AD1D-05D20B1006E1
De regen van vandaag wil ik loslaten maar de stilte vasthouden. Het was een mooie dag.

1. Joke en Cor.:
    2 augustus 2022
    Geen regen, maar een (on)zichtbare zon, morgen (woensdag) misschien.
    Knap dat jullie zo van de stilte genieten met als 'rapportcijfer': Het was een mooie dag (ondanks de regenbroeken).
    "Alleen op de (Ierse) wereld"? Gelukkig wel samen!

't Blijft voor ons elke dag weer een verrassing de echte 'recht-uit-het-hart' woorden van Janine. Bedankt daarvoor(uiteindelijk 'kost' het jullie (ook Jan-Willem dus) dagelijks een aantal vakantie-uren. Als 'Thuisfront' leven we (en anderen) 'op (gepaste) afstand' mee op deze manier.
  2. Jolanda:
    3 augustus 2022
    We wensen jullie vandaag stilte én zon! En natuurlijk voldoende stempels.