Kunst en vergezichten

22 juli 2019 - Oban, Verenigd Koninkrijk

Aan het einde van de straat bij ons hotel in Glasgow vinden we het museum voor moderne kunst.

8CD3DB17-2EFA-4218-9796-2DA17CA3D76C

We hebben voor we op de trein stappen nog tijd er langs te gaan. Het gebouw is mooier dan de collectie zodat we ook nog tijd hebben voor een bliksembezoek aan het Lighthouse, van jugendstil-architect Mackintosh, met een torentje dat beklommen kan worden.

1170B144-D1BF-4C72-AF4B-FDDC6BD0D2D3

Na al deze stadsbezienswaardigheden is het tijd voor onze trein naar Oban. De treinreis door de Highlands biedt regelmatige mooie uitzichten op bergen, zee en meren. Lekker droog terwijl het buiten regent. Oban is een toeristisch plaatsje met voor onze begrippen oubollige winkeltjes, restaurants en hotels. Omdat het warempel weer droog is, doen we nog een klimmetje naar het Colosseum met een mooi uitzicht over de zee en het eiland Mull waar we morgen naar toe hopen te gaan.

90997D75-339A-4594-8D26-06708C263C42

1. Joke en Cor.:
    22 juli 2019
    Per trein van Glasgow naar Oban: Uren en kilometers?
    Jullie daar regen. Wij hier prachtig weer en de komende dagen 35 (!!!!) graden.
    Desalniettemin: Geniet ervan.
    Groetend,
    papa.
  2. Janine:
    22 juli 2019
    Het was 3 uur treinen en ongeveer 180 km. De trein zat vol toeristen allemaal onderweg naar Oban of isle of skye, een bestemming die wij later nog aandoen.

En morgen hopen wij op een droge dag... Maar Schotland is echt wisselvallig weer, dat hoort er nu eenmaal bij...
  3. Joke en Cor.:
    22 juli 2019
    The Isle of Mull: Volgens internet veel te zien en meerdere dagen 'nodig' (of volgend jaar natuurlijk).
    We lezen het wel ("met gepaste nieuwsgierigheid").
    Nogmaals de groeten vanuit NML 84.
  4. Lien de Hek:
    23 juli 2019
    Lieve kinderen. Prachtig land en het weer moet je maar op de koop toenemen. Maar het kan er ook droog zijn hoor !