Landschap of schilderij

4 augustus 2021 - Schleiden, Duitsland

Vandaag ziet er stukken vriendelijker en zonniger uit dan gisteren. Dat komt goed uit want we stappen deze ochtend eerst op de boot die voor ons hotel ligt aangemeerd. We varen over de Obersee naar de dam van het Urfttal. Een heerlijk tochtje over stil water, volgens de toeristische informatie de ‘Amazone van de Eifel’.

9E1499F9-91E0-4DF3-AF37-A5F225C0369A

Op de dam pakken we de Eifelsteig weer op en klimmen naar een landschap dat veel weg heeft van de prairie. Op de warme (!) verlaten hoogvlakte stond ooit een dorpje. Na de oorlog werd het in beslag genomen door de Engelsen net als Vogelsang.  Het kerkje staat er nog als eenzame getuige…

E570BCC2-58A8-40F2-A39E-7AFB1E976A93

Na Vogelsang is het opnieuw heuvel af en weer op, dalen en klimmen. Wandelen we nu door één van de schilderijen van Van Gogh?

3F0E9C73-3374-4975-BD37-C316F3ED6C4B

Er is in ieder geval een fijne uitrustplek en uitzicht over de Eifel.

C14AB608-3674-401B-9410-BA45D87D7CFE

Onze eindbestemming is Gemünd. Een dorp zwaar getroffen door de overstromingen en volop bezig met herstel.  Ons hotel op de heuvel is ongedeerd en een rustige stek om na te genieten van al die landschappen en beelden op één dag.

1. Timo:
    4 augustus 2021
    Goed bezig weer! Veel plezier en groetjes van ons
  2. Joke en Cor.:
    4 augustus 2021
    Zon en water, wat wil je nog meer?
    Het lijkt me een welkome 'vervanging' (ik bedoel de boot) van (een deel van) de geplande voetreis.
    Goed dat jullie Vogelsang gisteren apart hebben 'beleefd'; vandaag dus alleen in de verte (en derhalve zonder ongemakkelijke vragen).
    Ik vermoed dat jullie benen wel verraden dat je niet door een (dure) Van Gogh hebben gelopen, maar (onder andere in Gemünd) door het (inmiddels droge?) watersnoodgebied van zomer 2021!
    We wensen jullie nog veel wandel- en uitzichtplezier op deze beroemde Eifelsteig.
  3. Lien de Hek:
    4 augustus 2021
    Wat een prachtige tocht en gelukkig mooi weer.