De overkant

25 juli 2020 - Cochem, Duitsland

Vandaag fietsen we naar Cochem. Het lijkt zo langzamerhand een refrein: wijngaarden, uitzichten en actief bezig zijn.

Grootste vraag die ons bezig houdt, is: welke oever kiezen we? Waar is het uitzicht het mooist en het fietspad het rustigst? Gras aan de overkant lijkt altijd groener... Dus steken we vaak over met brug of pont. Soms met het gewenste resultaat, soms fietsen we ineens langs een drukke provinciale weg of hobbelen we een uur over een wandelpad...

95C79D09-CF98-429C-9B85-9A72C8260FB8

Cochem is een kermis: wat een drukte....Zeker: het stadje ligt prachtig aan de Moezel en heeft de best bewaarde burcht van het Moezeldal.... maar wat ons betreft is het te toeristisch. Als de dagjes mensen vertrokken zijn, vinden we een eenvoudig terras met aan de overzijde... het mooiste uitzicht op de burcht!

A2EFD8CA-8CCE-45A9-9295-C301034CEDCC

1. Joke en Cor.:
    25 juli 2020
    Aan het begin van deze eeuw zijn wij met (toen nog) ruim honderd DA-senioren per boot teruggevaren van Cochem in vier of vijf dagen naar Arnhem met stralend weer. Heen per touringcar in één dag.
    WIJ waren dus toen die toeristische dagjesmensen!
    Ongetwijfeld zullen jullie op de fiets meer zien (en genieten) van de Duitse natuur langs de rivier.
    In de verte 'lonkt' (het waarschijnlijk ook drukke) Koblenz.
    Veel plezier nog, hetzij langs de linkeroever, hetzij langs de rechteroever.
  2. Janine:
    26 juli 2020
    Dat moet ook heerlijk zijn geweest! Een mooi stadje en van het uitzicht genieten op dit mooie dal vanaf een boot mèt goed weer! Mooie herinneringen! Lieve groet, Janine