Eentonig

1 augustus 2021 - Monschau, Duitsland

‘Eentonig’ is de kwalificatie van onze wandelgids voor onze tweede etappe. Een groot gedeelte van de route wordt gevormd door een lang breed en recht pad over een hoogvlakte. De grijze lucht daarboven onderstreept de beoordeling van de gids.

93EA4736-2799-4159-8F2D-B63C3D23D225

Gelukkig  is er altijd wel iets te ontdekken om de eentonigheid te doorbreken. Een gedenksteen voor pelgrimgangers van Aken naar Trier,

E4542B4F-21FC-47B6-B5A8-8CD52DF5FA1A
Een kilometerslang vlonderpad dat we dankzij de gids vinden als alternatieve route

15FC5E28-BF4D-431D-98FD-857AB49A836D

En een uitzichttoren zonder uitzicht:

DA0DB70A-C6DC-40E0-BE2D-FB3392402336

Onze eindbestemming in Monschau maakt tenslotte een eind aan alle eentonigheid.. De toeristische straatjes zijn pittoresk met prachtige vakwerkhuizen. In één daarvan slapen wij vannacht.

6344018C-574D-4489-AE40-7AE49B30A7BA

1. Lien de Hek:
    1 augustus 2021
    echt een route om te mediteren, maar zo te zien wel droog. Monschau is mooi mooi he. Geniet ervan en morgen vast weer mooier. Slaap lekker vannacht lieve kinderen
  2. Annelies:
    1 augustus 2021
    Heel leuk om te lezen! Fijne reis!
  3. Joke en Cor.:
    2 augustus 2021
    Goedemorgen wandelaars,
    De derde etappe heet volgens internet een 'zwaar' parcours van zo'n 25 km. Dus: Sterkte toegewenst, o.a. bij alle klim- en afdaalstukken. Hier ongeveer twintig graden, prima loopweer dus.
    Afscheid van het pittoreske (mooi woord trouwens) lakenweverstadje Monschau voor de in 2015 uitgeroepen mooiste langeafstandswandelroute van Duitsland (het is maar dat jullie het weten) met het motto 'Wo fells und Wasser Dich begleiten'.
    We kijken uit naar de volgende pennenvrucht van Janine.
    En niet te vergeten de 'bijbehorende' foto's.
    Hartelijke groeten.