De weg is het doel

17 juli 2020 - Wellen, Duitsland

Vandaag op pad voor een relatief korte route van 16 km met lekker wandelweer. Na een uurtje staan we bij een kruising. Een bordje wijst naar een panorama-paviljoen op 2,1 km afstand en paadje langs de beek. Het vooruitzicht van een cappuccino met uitzicht op de Mosel klinkt ons aantrekkelijk in de oren, en wat is nu 2 km...  Dus daar gaan we. De beek wijkt snel sterk af van onze hoofdroute, maar die cappuccino blijft aanlokkelijk. We klimmen met trappen en 2 ladders een wijngaard door. Boven een soort houten schuilhut, een mooi uitzicht...dat zeker....maar geen cappuccino...

399C2BDB-3780-42CA-A52A-69537DE59858

Jan Willem herinnert mij fijntjes aan mijn uitspraak van gister, toen hij te hard liep:
‘De weg is het doel, niet de eindbestemming’.

Ik geef me over en geniet van de rust en ruimte om ons heen op een lekker bankje met de eerste zonnestralen.

CCBB5C7E-61C0-4017-985B-3A0ADFB7A183

Ik moet er gedurende de dag nog regelmatig aan denken: de weg is het doel. De weg vandaag omvat net als gister een lieflijk landschap, wijngaarden, uitzicht en kapelletjes. Maar ook rondkomen van 2 flesjes water en een restje boterkoek uit Nederland. Omdat de twee resto’s onderweg pas ‘s avonds opengaan. En flinke spierpijn door ruim 5 extra kilometers  omhoog en weer afdalen.

D3150F12-36A3-4EC0-89BE-03ADA5E773FB

En ons einddoel van vandaag? Een heel gerieflijk hotel met een mooie kamer, fijne douche en een balkon. Daar ga ik toch lekker van genieten!

1. Lien de Hek:
    17 juli 2020
    Prachtig hoor!
  2. Joke en Cor.:
    17 juli 2020
    Groot gelijk, dat uiteindelijk een meersterrenhotel 'het' wint.
    Jullie 'wandeling' is wel weer (net als vorig jaar) heel bijzonder en loopt bepaald niet over 'platgetreden' paden.
    Blijft/is (zeer) apart.
    En - inderdaad zoals Lien al schreef - blijkt Janine een 'geboren' verteller (schrijver) met 'oog en oor' voor het bijzondere in de schepping.
    We zijn nieuwsgierig naar de volgende (30?) kilometers in de Heimat.