Voorbereid

31 juli 2021 - Roetgen, Duitsland

Als we aankomen in Kornel Münster, het startpunt van de Eifelsteig, is het eerste wat we zien een enorme berg met zandzakken. Een mevrouw met grote rubberlaarzen aan komt naar ons toe. Of we de Eifelsteig gaan doen en of we wel goed voorbereid zijn. Ze wijst aan hoe hoog het water kwam.

20AFC9F1-4DB1-4AD9-9FEE-C76A26C5C523
Even voelen we een lichte aarzeling: zal het wel gaan? Driehonderd kilometer lopen is niet niks. En dan door een gebied dat recent te maken heeft gehad met zware overstromingen…

Het vertrouwen wint. Ja, we zijn goed voorbereid. JW kent de route bijna uit zijn hoofd, inclusief de omleidingen. En ja: we hebben genoeg wandelervaring.
Dus gaan we op weg. Een enkele keer is er een bruggetje weg of een omgevallen boom.

DF2DFCC9-823A-4A9B-857D-56AB4182444A
Steeds is er een alternatief. Verder is de route afwisselend door bos en veld. Ondanks dreigende luchten bereiken we nagenoeg droog ons doel van deze dag: Roetgen. De eerste etappe is een feit.

EC5B1E63-B9D0-44EB-A372-6B9B29370BB4

1. Joke en Cor.:
    31 juli 2021
    Een goedbedoelde zorgzame Duitse dus.
    Voor jullie geldt: Vakantie (ontspanning) en 'met eigen ogen zien' (inclusief 'ongemakken' als omlopen e.d.) wat de streekbewoners hebben meegemaakt twee/drie weken geleden.
    De eerste vijf procent (of iets meer) van jullie 'vrijwillige inspanning' (= ontspanning) zit er op! 'We' volgen jullie (digitaal) met grote interesse, maar (gelukkig) zonder blaren (en droog).
    Groeten uit Holland.
  2. Lien de Hek:
    1 augustus 2021
    gisteren via whaps app gereageerd. Morgen doe ik het zo