Hemel en aarde

29 juli 2023 - Warth, Oostenrijk

‘Ga bovenlangs als je de tweede etappe van de Lechweg loopt’, is het advies van onze hoteleigenaar. Een gouden tip!

Een bus vol medewandelaars brengt ons naar boven, naar Oberlech. Daar start onze wandeling met een bezoek aan de Skyspace, een kleine koepel met een gat waardoor je naar de lucht kunt kijken. Een kunstwerk uit 2018 dat hemel en aarde bij elkaar wil brengen.

Eeuwen eerder in 1695 bouwden de bewoners van het gehucht Bürstegg, een kleine kapel op de alp met hetzelfde doel. Een prachtige plek!

Als er dan ook nog zelfgemaakte appeltaart te krijgen is, kan de dag niet meer stuk.

Wat mij betreft is het ook vandaag de natuur zèlf die de hemel dichtbij brengt: zoveel moois weer aan bloemen, blauwe luchten, hoge bergen en uitzichten.

De hemel laat op deze dag nog één keer van zich horen. We zijn nog geen uur op onze eindbestemming als alle sluizen daarboven open gaan en de regen met bakken naar beneden komt. Wij zitten hoog en droog in een heel mooi  appartement. Bevoorrechte mensen, òòk vandaag weer!