Hemel en aarde

29 juli 2023 - Warth, Oostenrijk

‘Ga bovenlangs als je de tweede etappe van de Lechweg loopt’, is het advies van onze hoteleigenaar. Een gouden tip!

Een bus vol medewandelaars brengt ons naar boven, naar Oberlech. Daar start onze wandeling met een bezoek aan de Skyspace, een kleine koepel met een gat waardoor je naar de lucht kunt kijken. Een kunstwerk uit 2018 dat hemel en aarde bij elkaar wil brengen.

IMG_2861IMG_2865

Eeuwen eerder in 1695 bouwden de bewoners van het gehucht Bürstegg, een kleine kapel op de alp met hetzelfde doel. Een prachtige plek!

IMG_2885

Als er dan ook nog zelfgemaakte appeltaart te krijgen is, kan de dag niet meer stuk.

IMG_2883

Wat mij betreft is het ook vandaag de natuur zèlf die de hemel dichtbij brengt: zoveel moois weer aan bloemen, blauwe luchten, hoge bergen en uitzichten.

IMG_2894

De hemel laat op deze dag nog één keer van zich horen. We zijn nog geen uur op onze eindbestemming als alle sluizen daarboven open gaan en de regen met bakken naar beneden komt. Wij zitten hoog en droog in een heel mooi  appartement. Bevoorrechte mensen, òòk vandaag weer!

IMG_2903

1. Annelies:
    29 juli 2023
    Je bent een mooie taalkunstenaar Janine... prachtig beschreven...
  2. Annelies:
    29 juli 2023
    En wat hebben jullie een mooie manier van vakantie-vieren... om jaloers op te zijn... hoewel ik mijn vouwwagen ook wel adoreer...
  3. Marga:
    Mooi Janine! En fijn dat er appeltaart was voor JW 😉
  4. Janine:
    Dank je wel Annelies! Blijf genieten van je vouwwagen! Kamperen is heerlijk!😘
  5. Lien de Hek:
    29 juli 2023
    Prachtig verhaal weer lieve dochter en heerlijk dat JW appeltaart kreeg!
  6. Caroline:
    29 juli 2023
    Wat heerlijk zeg! Bergen, zon, murmeltieren, zelfgemaakte appeltaart (JW 😀) en voor de bui binnen!
  7. Joke en Cor.:
    29 juli 2023
    Inderdaad, Janine laat ons 'meeleven'. 'Met dank' voor het (gratis) advies van de (ons onbekende) hoteleigenaar.
    De foto's (ook eerder) laten zien (JCW meestal), dat ook de inwendige mens kan genieten.
    Al met al, weer een stuk(je) verder langs de Oostenrijkse Lech.