Rustig aan

28 juli 2023 - Warth, Oostenrijk

Rustig aan… dat is het motto vandaag. We hebben een extra dag in Lech en dat heel komt goed uit na gisteren.

Tussen rustig aan en niks doen, zit natuurlijk een wereld van verschil. Bij niks doen, hoort een boekje lezen in de zon op het balkon, de spieren ontspannen in de sauna, een cappuccino met Kuchen eten. Hebben we vandaag òòk allemaal gedaan. Geen zorgen.

IMG_2847

Maar als we dan toch in een zó prachtige omgeving zijn, dan ook rustig omhoog met de kabelbaan naar de Rüfikopf.

IMG_2840

En dan héél héél rustig aan op brede paden naar Zürs lopen. Door de vele wintersportactiviteiten een wat ander landschap weliswaar, maar prachtige uitzichten en mooi helder weer zodat je ver kon kijken.

IMG_2843

En onderweg altijd weer verrast worden… Door de onverwachte ontmoeting met mürmeltieren bijvoorbeeld in de ochtendzon.

0d0e443b-f664-4eb8-930d-e4535fefd3b1

Later op de wandeling op een alp een bibliotheek ontdekt, echt waar…

IMG_2854

Een kleine collectie boeken… maar waar kom je dit nu tegen?

IMG_2851

En dan òòk nog op de Europese waterscheiding gestaan. Ik had er nog nooit van gehoord… maar hier op de Flexenpas is het… links gaat het water naar de Noordzee en rechts naar de Zwarte Zee, loopt dwars door de Alpen.

IMG_2855

Komt het zien… en laat je verrassen door al het moois hier, òòk op een hele rustige dag.

IMG_2845

1. Lien de Hek:
    28 juli 2023
    En dat allemaal op een rustdag!
  2. Joke en Cor.:
    28 juli 2023
    Een ECHTE vakantiedag dus. En dat betekent (ook) genieten van de prachtige 'dingen' in de natuur. Hoogstwaarschijnlijk een groot verschil met de meeste wintersporters (al of niet koninklijk).
    Min of meer vergelijkbaar met een 'seniorendag' (althans in onze beleving).
    En speciaal voor Janine: Literatuur = Internationaal.
    Wat zijn eigenlijk Mürmeltiere?
    Leuk om jullie elke dag (?) te volgen...................
  3. Janine:
    28 juli 2023
    Een alpenmarmot. Lees erover op internet:

4. Joke en Cor.:
    BEDANKT.
    Volgens wikipedia een knaagdier ('familie' van de eekhoorns).
  5. Joke en Cor.:
    BEDANKT.
    Volgens wikipedia een knaagdier(tje?) uit de eekhoorns-familie.
  6. Jolanda:
    29 juli 2023
    Prachtige foto's. De ruimte en het uizicht, geweldig is dat in de bergen! Enne ...herkenbaar die 'rustdagen' , zo gaat dat bij ons ook! @Annelies ;) Hopelijk de knieën klaar voor de volgende trip.