Een zware etappe vol moois

27 juli 2023 - Warth, Oostenrijk

‘Wat zal ik vandaag schrijven?’, vraag ik JW terwijl we aan het diner zitten met uitzicht op de kerktoren van Lech. ‘Dat je bijna dood was, toen je beneden kwam’, zegt hij. ‘Dat het mooi was’, denk ik. Allebei is waar.

IMG_2799

Ruim 18 km bergen en 8 uur lopen...da’s niet niks. We begonnen vroeg, want uitslapen kennen ze niet in een berghut en zo stonden we al om 8 uur buiten. Door de vele regen de afgelopen dagen was het pad naar het Steinernes Meer modderig en lastig begaanbaar. Het meer doet zijn naam eer aan. Een enorme stenen vlakte waar voor de liefhebbers fossielen te vinden zijn. Heel bijzonder!

IMG_2813

Oversteken was een kluif, alleen mogelijk door goede markering met de rood witte strepen.

IMG_2820

Daarna kwamen we zoveel meer moois tegen.  Een bloeiende alp daar waar de Lech ontspringt, klaterende beekjes rondom. De zon liet zich zien. Koeien waren er en paarden.

IMG_2801

Toen het pad voor de laatste 2 uur😭 wandelen het bos indook, was de Lech een stevige beek met een pad vol bruggetjes en vlonders daarlangs. Ook weer genieten.

IMG_28370ad0ae1c-285c-49de-a15b-ff9d0b7fdc56

Nu met de benen omhoog uitrusten in een hotel met mooi balkon en uitzicht op de bergen.  Hopelijk morgen weer springlevend!

1. Lien de Hek:
    28 juli 2023
    Flinke meid hoor! Pas goed op m.n dochter Jan Willem en veel wandelplezier. Gelukkig was het droog en wat een schitterende tpcht
  2. Joke en Cor.:
    28 juli 2023
    'Rondje om de kerk(toren van Lech)'?
    Een (werk)dag lopen/klimmen in je vakantie: Wie doet dat jullie ná!
    Wél heel veel moois gezien (én gefotografeerd voor 'herinneringen' en/of voor alle lezers).
    Gelukkig slapen wij in ons eigen bed in Zeist!