De berghut

26 juli 2023 - Dalaas, Oostenrijk

Vandaag brengt de bus ons naar het startpunt van de Lechweg. Dat is een uitstapje op zich, want de weg kronkelt door een adembenemend landschap. Eerst naar Lech en dan hoog de bergen in naar de Formarinsee. Vandaar is het maar een kleine wandeling naar de Freibürgerhütte, ons eindpunt voor vandaag.

IMG_2787

Slapen in een hut is voor degenen die op hun privacy gesteld zijn, een kleine overwinning. Een stapelbed (in een eigen kamer, bless the Lord), gezamenlijk eten aan een grote tafel en sanitaire voorzieningen à la de jeugdherberg.
Om ons heen medereizigers die toppen bedwingen en andere uitdagingen aangaan dan wij eenvoudige Hollanders.

IMG_2792

Het deert ons niet. We genieten vandaag van onze hernieuwde ontmoeting met de bergen, prachtige uitzichten onder dreigende luchten, gebakken aardappels met spek èn slapen onder een rood-wit geblokte deken.

IMG_2785

Welterusten allemaal!

1. Jolanda:
    26 juli 2023
    Prachtig zeg, daar boven in de bergen! Mooi uitgangspunt voor jullie wandeling morgen. Na een nacht onder de rood geblokte dekens moet dat zeker lukken ;)
  2. Annelies:
    26 juli 2023
    Heerlijk de bergen! Enjoy!
  3. Lien de Hek:
    26 juli 2023
    Slaap lekker lieve bergbeklimmers!
  4. Joke en Cor.:
    26 juli 2023
    Het echte (vakantie)werk begint nu, zonder een horde fotografen die uitzijn op een koninklijk kiekje.
    Heerlijk om 'op afstand' (en gezeten in een luie stoel) te lezen, hoe Janine haar vakantie-woorden kiest, terwijl hoogstwaarschijnlijk Jan-Willem glimlachend toekijkt.
    We zien uit naar jullie verdere Lechweg-belevenissen als eenvoudige (Nederlandse/Gelderse) Apeldoorners!
  5. Caroline:
    26 juli 2023
    Prachtige foto’s! Geniet veel!