Treinen

25 juli 2023 - Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk

Vandaag eindelijk onderweg naar ons nieuwe wandelavontuur. Deze hele dag treinen we om bij de start te komen. Om half 8 de eerste bus, dus vroeg uit de veren. Als alles meezit, kunnen we er om 17.30 uur zijn. Volgens de statistieken van JW lukt dat in 50% van de gevallen. De Deutsche Pünctlichkeit is nog niet helemaal van toepassing op het spoor…

IMG_2772

Met een supersnelle luxe intercity vliegen de landschappen aan ons voorbij. Een boekje erbij en als je wilt koffie. Een fijne manier van reizen, wat mij betreft echt een concurrent van auto en vliegtuig…

IMG_2767

We stranden helaas in Ulm. Acht minuten vertraging betekent een gemiste overstap en verder reizen met regionale treinen. Hier geen backpackers, internationale reizigers en zakenmensen met laptops meer maar de dagelijkse forenzen, opgewonden tieners en gezinnen met wandelwagens.

Om tenslotte uit te stappen in St. Anton an Arlberg. Deze wintersportbestemming begroet ons met wolken en regen. Bij de wintersportfaciliteiten in het hotel hoort een sauna met zwembad. Relax! Onze vakantie is begonnen!

IMG_2776

1. Caroline:
    25 juli 2023
    Reizen met de trein is heerlijk! Wel balen van die gemiste aansluiting in Ulm, maar ook dat hoor een beetje bij een treinvakantie! Nu verder te voet! Enjoy!
  2. Jolanda:
    25 juli 2023
    Mooie start!! En hoelaat waren jullie er? Morgen met de bus naar Lech? Hele mooie en relaxte weken gewenst en hopelijk komt de zon snel achter de wolken vandaan. Liefs!
  3. Joke en Cor.:
    25 juli 2023
    Aankomsttijd blijft 'geheim', waardoor de kansberekening van 50% door JCW ook een vraagteken is.
    Reizen per openbaar vervoer is (vaak) voor senioren een toekomstbeeld.
    Lopend van Oostenrijk naar Duitsland LIJKT niet op de Vierdaagse vanuit Nijmegen.
    Succes (zonder blaren e.d.)!
  4. Lien de Hek:
    25 juli 2023
    Heerlijk om na wat uren vertraging zo te kunnen relaxen. Ik kijk uit naar jullie verhalen!
  5. Annelies:
    26 juli 2023
    Fijne vakantie, lekker genieten!