Toeristisch uitstapje

4 augustus 2023 - Reutte, Oostenrijk

Voor vandaag staat een uitstapje naar Highline 197 op het programma, een hangbrug van 400 meter bij Reutte.
We klauteren eerst naar een ruïne over een steil bospad. Eenmaal boven komen we in een toeristisch gebeuren terecht. Dat zijn we de afgelopen dagen, wandelend langs de Lech, kapellen en kleine hotels bijna vergeten… de vakantiedrukte. Behalve de hangbrug kan je vanaf hier nog naar een andere ruïne met een lift en ook met een zipline naar beneden. Een uitstapje voor de hele familie dus.

IMG_3055

Wij houden het bij ons oorspronkelijke plan en gaan voor €8.00 pp over die brug. Knap staaltje werk natuurlijk! Dagelijks zet die brug honderden mensen per dag over! Ik durf het warempel ook… al kijk ik niet teveel naar beneden. Daar loopt de weg van Reutte naar Füssen en staat traditie-getrouw een file. Na wat foto’s dalen we weer af. Een volgende keer toch die zipline, Annelies!

IMG_30523a82018a-4ee8-4893-8db7-881123b56000

We ontvangen vandaag droog weer met af en toe zelfs een waterig zonnetje. Voor de hele dag was lichte regen voorspeld, maar er valt geen spat. En zo kan het gebeuren dat we de dag afsluiten op een terras. Wat wil een mens nog meer!

IMG_3064

1. Annelies:
    4 augustus 2023
    Jaaaa, zip-linen is cool, zet het op je bucketlist Janine! En dan die van Slovenie..
    Maar petje af Janine voor die 400 meter, want ik weet van je angst....
  2. Annelies:
    4 augustus 2023
    Vet hoor, zo'n brug, maar inderdaad, die langste Zip-line van Europa in Slovenië moet wel op je bucketlist...zeker wanneer je met rasse schreden over deze brug kan!
  3. Joke en Cor.:
    4 augustus 2023
    Het 'gewone/drukke' zou je bijna vergeten in de prachtige natuur en/of in een kapelletje ergens hoog in de bergen.
    Overigens (volgens Joke en mij): Liever een (lange) hangbrug dan ziplinen (volgens internet bij ons ook 'tokkelen' genoemd).
    Zon i.p.v. regen + terras = Mit Kuche! Foto's bewijzen dat heerlijks.
    Bijzonder om elke avond weer een speciaal 'gecomponeerd' (en geïllustreerd) reisblogverhaal per mail te ontvangen. HULDE aan Janine!
  4. Jolanda:
    Stoer hoor!! En dat je het vrijwillig doet 😉
  5. Caroline:
    Ik vind het stoerrrrr!
  6. Lien de Hek:
    4 augustus 2023
    Zeker stoer, ik ken je angst! Maar koffie met kuchen op een terras verzoek de angst!