Leum Uilleim, Beinn a Bhric en nog meer raadselachtige namen

25 juli 2019 - Corrour, Verenigd Koninkrijk

Omdat we Corrour Station in ons hart hebben gesloten, besluiten we vandaag niet direct door te reizen. We wagen ons aan de beklimming van de berg waarop we uitkijken. Deze berg draagt de intrigerende namen: ‘Leum Uilleim’ en ‘Leap of William’ .

2E6A866E-B478-4935-95A9-6C85BFF113C5

Net als op Iona zien we al snel geen mensen en geen pad meer en is het erg drassig. Eenmaal op de kam is de route beter begaanbaar. We klauteren gestaag hoger langs punten die namen hebben als Tom an Eóin en Cairn. Wat een schoonheid biedt dit ruige landschap en wat een weergaloze uitzichten!

B69161B7-303F-496A-B77E-328439E7825B

E8B07F6E-5E37-4BE7-A4E0-ADE727BD56CA

Na ruim 2 uur bergop zijn we bij Beinn a Bhric, weer zo’n raadselachtige naam, wat zou het toch allemaal betekenen? We besluiten vanaf hier terug te lopen. Een goede keus want de stevige wind die is opgestoken, maakt de terugreis  behoorlijk inspannend. Moe maar erg voldaan komen we terug op het station, nog precies op tijd voor een koffie, thee en cookies.

037C7A10-4D87-4786-9640-0FCF9782F616

Het is tijd om afscheid te nemen en weer op weg te gaan naar bewoonde wereld.

1. Joke en Cor.:
    26 juli 2019
    Voor de 'thuisblijvers' een duidelijke schets (in woorden) van enerzijds de bijzondere natuur/stilte en anderzijds de (benauwende) drukte. Duidelijk waar jullie voorkeur ligt. Hoewel wij nooit in Schotland zijn geweest, ziet Janine kans om de prachtige, ruige, imponerende schoonheid treffend tot ons te laten doordringen. Prachtig om jullie te 'volgen' vanuit onze 'luie' stoelen in een 'brandend' Nederland. We worden steeds nieuwsgieriger naar jullie belevenissen en zien (dus) uit naar de volgende dag-impressie.