Wachten op dè trein

26 juli 2019 - Glenfinnan, Verenigd Koninkrijk

Het toeristische hoogtepunt van Fort William is de Jacobite-stoomtrein die dagelijks volledig volgeboekt naar Mallaig rijdt. Wij hebben er geen kaartjes meer voor kunnen bemachtigen. Ons doel voor vandaag is daarom er een hotspot foto van te maken. Glenfinnan is the place to be: daar is hèt viaduct uit de Harry Potter film waar deze trein overheen rijdt.

Omdat het aantal treinen op dit traject beperkt is, is dit voor ons een dagvullend programma. Met de gewone trein aangekomen, moeten we nog een uur of 2 wachten. Dat is beslist geen straf: het is lekker weer, een wandelrondje biedt uitzicht op het loch, er is een museumpje met niks, een mooi kerkje en picknicken met de voeten in de beek...heerlijk!

Ondertussen verzamelen zich honderden mensen die net als wij wachten op de trein...

4632A8F4-4906-4419-92A6-46235BE79B4E

Het is grappig al die mensen bij elkaar, allemaal wachten op een stoomtrein voor die ene unieke foto...

3CA86D62-457A-41BA-B01A-BA3640F3E1FA

E894AC39-A36E-4F59-A4CA-AA50CF54518E

En eindelijk.... daar komt tie om de hoek... 2 minuten en hij is ook weer voorbij... Gelukkig komt er 10 minuten later nog één. En wij...wij hebben onze foto! Hopelijk vinden jullie hem ook de moeite waard:

4908750F-B048-4CB2-9480-D1E2064C8A18

PS.

Onze trein terug was maar liefst 2 uur vertraagd...wachten op dè trein.. na vandaag weten we er alles van...

1. Joke en Cor.:
    27 juli 2019
    Dat is nog eens wat anders dan (thuis) Märklin!
    Elke avond laat of 's ochtends vroeg een kort 'verslag' van jullie bijzondere vakantiedag: Steeds weer nieuwsgierig en leuk om te lezen.
    Tot vanavond of morgenochtend.
    Nog veel reisplezier toegewenst vanuit een langzaam afkoelend thuisland.
  2. Janine:
    27 juli 2019
    Wat leuk om elke dag jullie reactie te lezen! Niet op reis en toch genieten: hoe mooi is dat! Een lieve groet van ons uit de trein op weg naar Isle of Skye!
  3. Joke en Cor.:
    Gisteren (vrijdag) jullie kaart ontvangen van Iona & the Ross of Mull met o.a. jullie constatering van 'vriendelijke mensen' in een prachtig Schotland.