Perspectief

6 augustus 2021 - Blankenheim, Duitsland

‘Ik hoop dat u de komende etappes beter weer heeft’, schrijft het mannetje dat tot etappe 5 onze bagage heeft vervoerd.

Het grappige is dat wij helemaal niet het idee hebben dat we slecht weer hebben. We vinden juist dat we ontzettend veel geluk hebben. Zoals vanochtend toen er heel donkere luchten boven het klooster hingen, maar we toch droog bleven.

F4818119-FA0C-4AEC-ADC1-52896C01AD02

Soms valt die regen wèl, maar lopen we net door het bos of schuilen we onder een boom. Daarbij staat er vrij veel wind, zodat het meestal snel weer droog is. Als het even regent, tja, dan trek je gewoon je lichtgewicht regenjackje aan. Vandaag een keer of vier aan en binnen het half uur weer uit, omdat de lucht weer blauw was.

0903AE7F-DA46-4B75-9835-94E4F98F90C7

Keizer Aurelius zei het al in de tweede eeuw na Christus: ‘Alles wat we zien, is een perspectief, niet de waarheid.’

Vanuit dat perspectief was het vandaag opnieuw een prima dag met aankomst in een leuk plaatsje met een voortreffelijke brasserie. Wat wil een mens nog meer!

A506F2B2-71AD-407F-BD23-144919C8E530

1. Joke en Cor.:
    6 augustus 2021
    Regenwolken betekenen ook bijzondere luchten: Zie de foto's. Iets in perspectief zien kan (ook) betekenen: Relativeren. Fijn dat jullie zo de regenbuien 'beoordelen'. Een hele 'kunst'!
    Een VOORTREFFELIJKE brasserie (in Blankenheim?) betekent: "Eind (etappe 6) goed, al goed" (al komen er nog de nodige wandelkilometers).
    Veel plezier en een goede nachtrust gewenst. En morgen (zaterdag) opnieuw 'aan de wandel'.
  2. Janine:
    7 augustus 2021
    Ha papa! De brasserie staat inderdaad in Blankenheim, een mooi dorpje!