Florence in Tirol

2 augustus 2023 - Rauth, Oostenrijk

IMG_2993

Na een korte zonnige wandeling verblijven we vandaag in hotel Florence in Weissenbach aan de Lech. Als we de verhalen van Lizzy en Timo op Polarsteps lezen, lijkt Weissenbach in niks op die mooie stad in Italië.

Er is géén historisch centrum, geen Porte Vecchio, geen enkel museum, laat staan een David van Michelangelo te vinden. Er zijn òòk geen hordes toeristen, overvolle straten en stations.

Wel is er een hekje van waar je tevreden over de weide kunt kijken.

IMG_3001

Er is een bakker met lekkere Kuchen. Een kerkje waar je een kaarsje kunt aansteken voor mensen die je de liefde zo gunt.

IMG_3016

Iets verderop op de heuvel een kleine kapel met een bankje waar je uit kunt rusten en ver kunt kijken naar de bergen om je heen.

IMG_3006

En vlak daarbij is er hotel Florence waar met liefde en zorg voor ons wordt gekookt.

Florence staat op mijn bucketlist, ik wil daar graag nog eens naartoe. En ben je op zoek naar rust en stilte? Ga dan naar Florence in Weissenbach in de bergen van Tirol!

1. Jolanda:
    2 augustus 2023
    Heerlijk die rust en stilte, plus de zon erbij! Geniet maar lekker in Florence.
  2. Caroline:
    2 augustus 2023
    Als je tevreden over een hekje kunt kijken naar al het moois om je heen, dan heb je niks meer te wensen toch?
  3. Joke en Cor.:
    2 augustus 2023
    In Weiszenbach am Lech, daar moet je dus (geweest) zijn, althans voor 'rust en stilte' + goede ogen om tevreden te kunnen/willen zijn.
    Gelukkig dat jullie in "Florence" een dak (en meer) boven je hoofd hadden en NIET - zoals ik ergens las - een nacht op de Kaiserschilberg (ten noorden van Graz) in de open-lucht moesten verblijven.
    Vanuit een druilerig en vaak nat vaderland (tevens moederland): We verheugen ons op jullie dagelijkse 'belevenissen-brief' en wensen jullie veel vakantie-genoegens langs de Lech.
  4. Annelies:
    3 augustus 2023
    Dit is het dus. Meer hoef je net eigenlijk mmmmmm